środa, 5 listopada 2014

PKP Warszawa Wola

Warszawa Wola, Czyste/Odolany 
[INSTAGRAM - KLIK!

źródło: https://kurier-kolejowy.pl/images/news/wwa_wola_fot_rafal_wilgusiak.jpg

Na zdjęciu pamiątka po nieistniejącej już stacji kolejowej Warszawa Wola. Oczywiście przystanek funkcjonuje do dziś, ale od 20 maja 2012 roku pod inną nazwą; wszedł w skład stacji Warszawa Zachodnia - jako peron 8. Złośliwi nazywają go jednak 'peronem 9¾'. Dlaczego? Poza stałymi bywalcami stacji i okolicznymi mieszkańcami, potrzeba bowiem nie lada determinacji, by dostać się na peron, z którego ruszają składy na północne Mazowsze (przez Legionowo). Mimo tabliczek informacyjnych, nadal jest to miejsce słabo oznaczone (a jest znacznie oddalone od głównego kompleksu dworcowego) i - wbrew założeniom pomysłodawców - wciąż słabo dostępne i niezintegrowane ze stacją Warszawa Zachodnia.

Co więcej, tory są w fatalnym stanie, zatem miasto zupełnie nie wykorzystuje możliwości, które niesie ta trasa; kolejnymi stacjami są bowiem Warszawa Kasprzaka (wejścia od ul. Kasprzaka i ul. Wolskiej), Warszawa Koło (ul. Górczewska) i dalej - Warszawa Gdańska (ul. Słomińskiego), byłaby to zatem konkretna alternatywa dla stojących w korkach np. w Al. Prymasa pasażerów linii autobusowych. 

Ratunkiem dla tej trasy może być planowana II linia metra (odcinek zachodni) na Bemowo. Jednym z wariantów jest budowa sporego węzła przesiadkowego na stacji Warszawa Koło, która przecinać się będzie z planowaną linią metra (zbieg ul. Górczewska i Al. Prymasa). 

Oby nie zabrakło chęci i determinacji do finalizacji projektów związanych z tą linią, środki unijne nie będą dostępne wszak zawsze, kolejna zatem okazja może się szybko nie trafić. Zbliżają się wybory...

Przemysław Klajbor

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz